Stap 1: het intake gesprek

In een eerste stap wordt een intake gesprek afgenomen met u.
Hierbij is het belangrijk om een zo goed beeld te krijgen van:

  • Uw doel die u wenst te behalen
    Wenst u bijvoorbeeld af te vallen? Dan is de vraag of u een bepaald aantal kg in gedachte had, of eerder een bepaald vetpercentage, heb je een bepaalde “look” voor ogen, etc.
  • Uw levensstijl
    Hoe laat staat u meestal op, hoe laat gaat u slapen. Wanneer eet u precies in de dag? Heeft u kinderen en hoe vertaalt hun dagindeling in uw leven? …
  • Voeding
    Heeft u allergieën, zijn er bepaalde zaken die u niet graag eet, zijn er zaken die u echt niet kan laten liggen, etc.
  • Training en blessures
    Heeft u sportervaring, in welke sport
    Heeft u blessures of blessures gehad
  • Medische zaken die gekend moeten zijn…

Dit is een heel uitgebreid gesprek, maar is nodig om een goed voedings- en trainingsplan op te maken zodat die past in u leven en dan ook vol te houden is.

Dit gesprek wordt vaak bij u thuis afgenomen. De reden hiervoor is dat u daar meer op uw gemak bent en vlotter praat, bepaalde zaken kan aantonen, …
Hiervoor verplaats ik mij met plezier tot bij u, geen kosten aan verbonden.

Stap 2: opmaak van de schema’s

Aan de hand van het intake gesprek worden dan zowel een voedingsplan als een trainingsplan opgemaakt.

Voedingsplan

Het voedingsplan wordt opgemaakt voor 1 -3 of 7 dagen, afhankelijk van wat u verkiest en wat best in uw levensstijl past.
Kan u zich gemakkelijk aan een schema houden, of heeft u dit zelf nodig om niet te panikeren, dan worden 3 tot 7 schema’s aangeraden.
Is het echter moeilijker om van dag tot dag een voedingsschema te volgen? Dan gaan we te werk met gepersonaliseerd schema en leren we u werken met een voedingsapp op de smartphone. Hierbij stellen we samen de totale kcal en macronutriënten in en leer je hoe je er correct mee werkt.

Trainingsplan

Het trainingsplan wordt ook volledig opgemaakt naar u en uw levensstijl.
Hierbij gaan we

  • tussen de 3 en 6 dagen sporten
  • thuis sporten met lichaamsgewicht en eventueel eigen materialen, of in de fitness
  • cardio routine of High Intensity Interval Training (H.I.I.T.) voor in de fitness of thuis
  • duidelijke uitleg van hoe u elke oefening uitvoert + foto’s / afbeeldingen
  • opvolging via app of op papier

Zowel het voedingsplan als het trainingsplan worden op voorhand met u doorgenomen. Hierbij gaan we na of er aanpassingen moeten gebeuren voor de effectieve trainingen beginnen.
Zo kunnen we meteen goed van start gaan.

Stap 3: training en opvolging

Om te starten wordt zeker 1 training samen gedaan, waarbij we alle oefeningen doornemen zodat u zeker met een correcte houding alles kan uitvoeren. Dit is belangrijk om blessures e.d. te voorkomen.

Daarna gaat u zelf aan de slag met de trainingen en de voeding.
Afhankelijk van de gemaakte afspraken, komen we minimaal 1 x per maand fysiek samen voor de opvolging van het trainings- en voedingsplan.
Dit kan in de fitness, bij u thuis of in de zaak.
Minimaal 1 x per week houden we contact per e-mail of telefoon.
Aan de hand van deze opvolgmomenten worden de schema’s aangepast indien nodig.

Zo zorgen we er samen voor dat we maximale resultaten kunnen behalen.

Wat kan je verwachten en wat wordt er van u verwacht

  • Het trainingsschema, voedingsschema en supplementenadvies wordt specifiek gemaakt op jouw maat
  • Je begrijpt dat ik verwacht dat je je voor 100% inzet en alles probeert te doen die van je gevraagd wordt. Dit is inclusief de voor en na foto’s onder. (Deze worden nooit gepubliceerd zonder toestemming).
  • Je begrijpt dat ik eerlijk tegen je zal zijn, al zal dit niet altijd zijn wat je wil horen.
  • Je kan minimaal tijd maken om 3 keer per week te trainen. Trainingen variëren in duur en zullen aangepast worden aan jouw leefstijl en huidige fitness toestand.
    Je gaat geen 7 dagen moeten trainen voor 2 uur per dag bij een druk werkschema.
  • Je begrijpt dat het ook belangrijk is om te ontspannen en niet te gaan trainen tijdens deload fases of geplande rust. Resultaat komt dan ook pas als er goed hersteld wordt van trainingen.
  • Je krijgt toegang tot educatieve informatie tijdens dit programma. Let op: dupliceren, kopiëren, en / of verkopen buiten jouw persoonlijke gebruik is verboden.
  • Je begrijpt dat je traint onder een professionele coach die geen excuses, smoesjes of andere dingen accepteert.
  • Je begrijpt dat je huidige kennis qua voeding en training anders zal zijn en dat resultaat uiteindelijk belangrijker is dan wie er gelijk heeft.
  • Je begrijpt dat ik net zo graag resultaat wil als jij!
  • Dit is het juiste moment om personal training te doen. Je wilt dit ECHT en je wilt er vol voor gaan!

Heeft u verdere vragen of wenst u een vrijblijvend intake-gesprek?
Vul gerust even onderstaand formulier in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op

Maak u keuze hoe u zou willen gecontacteerd worden
error

Wil je meer weten? Volg on op sociale media